Otázky a odpovědi

Markýzy - jednotný vzhled!

Na Shromáždění vlastníků dne 10.10.2012 bylo odsouhlaseno následující:

- k realizaci montáže markýz potřebují vlastníci písemný souhlas Výboru SVJ (není potřeba ohlášení ani stavební povolení)

- standard, který je a bude závazný pro všechny členy SVJ

- jednotný dodavatel je společnost Proklima, dceřinná firma společnosti Climax, největšího českého výrobce žaluzií a markýz. Při jednání s firmou Proklima mají jednotliví vlastníci uvést fakt, že jsou členy SVJ K Netlukám 1472. 

- sjednocujícím a závazným prvkem pro všechny zájemce je vzhled, a to stříbrná barva konstrukce, potah v barvě šedožluté č.320254 pro západní a jižní stranu domu, potah v barvě šedočervené č.320186 pro stranu východní, dále pak pro všechny varianty krycí ochranná mřížka proti povětrnostním vlivům.

- výběr je z těchto typů (aktualizováné v roce 2022, protože se změnil sortiment) - PRIMA T,  PRIMA BOX, SCRIGNO, KLASIK

- je možný manuální nebo elektrický pohon (ten musí instalovat dodavatel, kvůli případnému poškození fasády)

- kontakt na pobočku v Jesenici u Prahy - p. Novák tel.705 604 629, e-mail: novak@proklima.cz

Jak mohu požádat o další klíče, příp. nahlásit jejich ztrátu?

Pro žádosti o případné přidělání klíčů kontaktujte knetlukam1472.klice@gmail.com.  Předpokládaná doba vyřízení vašeho požadavku na přidělávku pak zhruba 2–3 týdny. Cena za kus je 312 Kč vč. DPH. Po výrobě klíčů vás členové Výboru SVJ budou kontaktovat. Předávka klíčů probíhá proti podpisu vlastníka.

K žádosti napište své jméno, vchod, číslo bytu a opište prosím číslo, které je napsáno na klíči.

Jaký je postup při přeprogramování ovladače garážových vrat, kde nahlásit ztrátu ovladače, kde získat nový ovladač?

Je nutno dodržet následující postup pro a) stávající ovladač, který je nutno naprogramovat (z jakýchkoli důvodů), b) při zakoupení ovladače nového a c) při ztrátě (zničení) ovladače.

  • a) Naprogramování stávajícího ovladače: Pokud ovladač již vlastníte, ale je nutno jej naprogramovat, kontaktujte zástupce orgánů SVJ elektronicky na emailu knetlukam1472.klice@gmail.com, který byl vytvořen pouze pro tyto účely (nepoužívejte email Výboru SVJ). Pošlete informaci o tom, zda se jedná o nově zakoupený nebo již používaný ovladač, číslo Vašeho bytu a číslo garážového stání. Bude Vám navržen termín přeprogramování, které bude provedeno v dohodnutý čas přímo u garážových vrat.

  • b) Zakoupení nového ovladače: Nový ovladač může zakoupit jen a pouze spoluvlastník našeho SVJ. Ovladač si můžete objednat https://www.globetrade.cz/cz/e-shop/index.php?k=dalkova-ovladani-prastel-3. Typy vhodné pro naše vrata jsou typy PRASTEL. Kvůli naprogramování postupujte dle návodu a). Budou požadovány informace (kromě jména a prokázání totožnosti): číslo garáže, telefonní číslo pro případné upřesnění údajů.

  • c) Ztráta (zničení) ovladače: Ztrátu (příp. zničení) ovladače je nutno nahlásit na email knetlukam1472.klice@gmail.com. V případě zájmu o nový ovladač je nutno použít výše uvedený postup b) a poté postup a).

UPOZORNĚNÍ: Pokud Vám ovladač přestal fungovat (nebliká, nebo bliká jinak než normálně), s největší pravděpodobností se jedná o vybitou baterii. V závislosti na frekvenci používání se životnost baterie v ovladači pohybuje kolem 1-2 let. Výměnu baterie Výbor nezajišťuje, tuto jednoduchou činnost zvládne jistě každý sám. Pokud výměna baterie nepomůže (doporučuji změřit, zda má nová baterie opravdu napětí min. 3V), ovladač je pokažený a není možné jej žádným "naprogramováním" opravit. Servis ovladačů neprovádíme, můžete se jej pokusit reklamovat u prodejce, nebo si objednat nový.

Co vše je třeba udělat, když se nastěhujete?

Podstatné informace naleznete ZDE

Jak změnit jmenovku na zvonku a schránce?

Prosíme vlastníky aby si nelepily žádné izolepy, oboustranné pásky a další lepivé materiály na zvonky. Jejich údržba je pak složitá. 

Výměna jmenovek na zvoncích je dle rozhodnutí Výboru SVJ od 1. 8. 2010 prováděna požadavkem na email orgánů SVJ, výměna probíhá v nejbližším možném termínu, neboť se bohužel nejedná o triviální operaci - musí se rozebrat celý systém zvonků. 

Co se týče jmenovek na schránkách, tam si toto můžete zařídit sám.

 

Chci si nahlásit/přehlásit trvalé bydliště na adresu v našem domě.

K nahlášení tvralého bydliště je třeba 1 fotografie na OP, starý OP. Vlastní formulář je k dostání na úřadě. Dále je třeba předložit kupní smlouvu a návrh na vklad do katastru. Více informací naleznete na https://odbory-uradu.praha22.cz/odbor-obcanskospravni-.html

Koho kontaktovat při záležitostech provozu a údržby objektu?

Údržbu domu, úklid, dodávky služeb, opravy nefunkčních zařízení, ztráty vybavení ve společných prostorách atd. hlaste na e-mail výboru ZDE.

 

Správu domu technickou i ekonomickou zajišťuje od 1.12.2022 společnost PARKERS s.r.o.. Kontaktty jsou zde Kontakt, orgány SVJ

 

 

Upozorňujeme, že splatnost záloh je vždy k 20. dni v měsíci.

Kdy probíhá pravidelný úklid domu a garáží?

K pravidelnému běžnému úklidu domu dochází vždy ve středu. Pravidelný úklid 1. NP je každou sobotu. Termíny úklidu garáží pomocí strojového čištění jsou pravidelně zveřejňovány na titulní stránce SVJ a ZDE. V těchto termínech prosíme vlastníky, aby uvolnili svá garážová stání, a to v době od 8 hod do cca 16 hod.

 

Mohu pronajmout své garážové stání?

Dle schváleného Domovního řádu ano, ale pouze osobě s vazbou na vlastnictví bytu v domě či s vazbou na nájemní smlouvu k bytu v našem domě.

Jak můžu zveřejnit inzerci na stránkách SVJ?

Na stránkách SVJ mohou obyvatele domu zveřejňovat své nabídky ostatním. Pokud se jedná o jednorázovou nabídku (např. pronájem garáže pro obyvatele domu, prodej kočárku apod.), použijte diskuzní fórum v sekci Inzerce. Tyto nabídky budou po uplynutí 12 měsíců automaticky vymazány. Pokud chcete nabídnout své služby dlouhodobě, kontaktujte elektronicky Výbor SVJ emailem s hlavičkou: "Inzerce na www SVJ". tyto služby pak budou zveřejněny v sekci Nabídka služeb.

Kdy začíná a končí topná sezóna?

Topná sezona začíná 1. 9. a končí 30. 5., pokud SVJ nepožaduje jiný termín. Vzhledem k opravám, které na systému v letních měsících probíhají, doporučujeme vždy po zahájení topné sezóny topení odvzdušnit.

Jaké programy lze naladit v domě?

Od dubna 2018 je k dispozici DVB - T2.

 

V našem domě jsou naladěné/zesílené tyto kanály (stav k 12/2013):

kanál 37 - Reg.multiplex 7: ČT :D / ČT Art, ČT1 HD, ČT2 HD, ČT Sport HD, Retro Music

kanál 41 - Multiplex 2: Nova, Nova Cinema, Prima, Prima COOL, Barrandov

kanál 42 - Multiplex 4: Fanda, Nova Cinema, Telka, Smíchov, Inzert TV, pohoda Rebel, Pohoda Relax

kanál 46 - Reg. multiples 4: Retro Music, Kino Svět, Metropol TV, RegionalniTelevize.cz, TV Noe, Slovak Sport TV

kanál 47 - Reg. multiples 12: Óčko Expres HD, Prima Cool HD, Prima HD

kanál 53 - Multiplex 1: ČT1, ČT2, ČT24, ČT Sport

kanál 59 - Multiplex 3: Prima Love, Óčko, Prima ZOOM, Šlágr TV, Active TV, ČT :D / ČT Art

Kde nahlásit reklamaci v bytě či domě?

Záruka k domu K Netlukám 1472 již uplynula.

 

 Reklamace společných prostor:

  • Reklamace společných prostor je v kompetenci orgánů SVJ. Pokud reklamace není uvedena v sekci "Reklamace" v hlavním menu, kontaktujte Výbor SVJ, který následně zprostředkování reklamace zajistí. Prosím berte v potaz, že lhůta na řešení reklamace je 30 dní.

Reklamace, které se netýkají společných prostor, ale bytových jednotek, je povinnen si každý vlastník zajistit sám. Nejlépe skrze reklamačního technika firmy Skanska a.s.: Petr Miloš - Milos.Petr@Skanska.CZ

 

Jaká je záruční doba na náš dům?

Záruka k domu K Netlukám 1472 již uplynula.

 

Záruční doba na montážní a stavební práce u společných prostor Bytového domu, nebytové jednotky – garáže a bytových jednotek s příslušenstvím končí dnem 22. 1. 2012.

Záruční doba na střešní plášť končí dnem 22. 1. 2017

Jak je to s daní z nemovitosti?

Podle zákona je zdaňovacím obdobím daně z nemovitosti daný kalendářní rok a pro její vyměření je rozhodující stav vždy k 1. lednu příslušného zdaňovacího období (kalendářního roku). Ke změnám, které nastanou v průběhu roku, se přitom nepřihlíží. Ty se zohlední až v následujícím zdaňovacím období. Pokud tedy například k 1. lednu 2010 vlastníte byt, jste povinni za něj zaplatit daň z nemovitostí za celý rok 2010, a to i přesto, že jej v únoru hodláte prodat. Jeho nový majitel pak bude platit daň až v roce následujícím.

Daňové přiznání k dani z nemovitosti se podává jen jednou - po pořízení nemovitosti (tedy pravděpodobně většina z nás již přiznání podala za rok 2009) nebo v případě změny. Platit daň z nemovitosti je třeba každý rok. Termín pro zaplacení připadá vždy na 31. května.

Povinnost přihlásit se k dani z nemovitosti za společné prostory a každoroční placení daně za společné prostory si zajišťuje každý sám.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode